Het effect van de COVID-19 pandemie is te zien in verschillende bedrijven over de hele wereld. Terwijl 2020 een rit van hoogte- en dieptepunten was voor e-commerce winkels, heeft het nieuwe jaar 2021 heel wat te bieden.
Hier is een sneak peek in de opkomende e-commerce trends in 2021 waar e-commerce web development experts naar uitkijken in het nieuwe jaar.
1) Opkomst van sociale platforms in E-commerce
In de wereld van vandaag is het gebruik van verschillende sociale media platforms niet alleen beperkt tot het verbinden met vrienden alleen. Sociale-mediaplatforms zoals Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn hebben zich ontpopt als krachtige marketingtools voor e-commercebedrijven. Met behulp van verschillende social media platforms, kunnen e-commerce web development experts bedrijven en merken in staat stellen om een bredere doelgroep te bereiken. Sociale media platforms zoals Instagram en Facebook hebben de ‘koopknop’ waarmee gebruikers producten kunnen kopen die door retailers worden verkocht.
2) Efficiënte betalingsverwerking en meerdere betalingssystemen
Winkelwagenverlating is het gevolg van een complex checkout- of betalingsproces. Een e-commerce ontwikkelingsbedrijf moet ervoor zorgen dat het afrekenproces uiterst eenvoudig en gemakkelijk is. Efficiënte verwerking van betalingen is uiterst cruciaal voor conversies. Ook, klanten vinden het moeilijk om dure spullen te kopen. Vandaar dat het aanbieden van meerdere en flexibele betalingsmogelijkheden in de e-commerce app zinvol is voor e-commerce web development experts. Hoe meer betaalopties er beschikbaar zijn, hoe groter de kans dat klanten aankopen doen.
3) E-commerce personalisatie
Het aspect ‘personalisatie’ is onmisbaar geworden voor e-commerce bedrijven. Klanten kijken uit naar een gepersonaliseerde winkelreis van begin tot eind. Er zijn tal van producten die online verkocht worden op verschillende e-commerce websites. Om een product te onderscheiden van de anderen, moet het op de juiste manier aan een klant worden getoond. Personalisatie is de perfecte manier voor elk e-commerce ontwikkelingsbedrijf dat door een bedrijf wordt ingehuurd om het doelpubliek te boeien en hen van potentiële klanten in daadwerkelijke kopers te veranderen. Chatbots die individuen helpen tijdens hun online shopping en hen voorzien van relevante aanbevelingen zijn een effectief hulpmiddel voor personalisatie. Voor succesvolle e-commerce personalisatie is het essentieel om te begrijpen waar een klant precies naar op zoek is en hem/haar te voorzien van relevante suggesties.
4) Multichanel verkoop wordt de nieuwe norm
In de snelle wereld van vandaag winkelen klanten graag via verschillende kanalen en niet slechts via één kanaal. Een multichannel strategie biedt klanten een probleemloze winkelervaring via verschillende platforms. De integratie van een omnichannel verkoopstrategie door e-commerce web development experts stelt bedrijven en merken in staat om hun producten op grotere markten te introduceren en een grote doelgroep te bereiken.
5) Winkelen met de stem wordt nog populairder
Voice shopping verwijst naar het doen van online aankopen door het gebruik van virtuele assistenten en slimme luidsprekers. Deze trend begon met slimme apparaten zoals Google Home en Amazon Echo. Hoewel voice shopping zijn volledige potentieel nog moet waarmaken, neemt de gebruikerscurve van deze technologie met de dag toe. Volgens een statistiek wordt verwacht dat het voice-kanaal tegen het jaar 2022 een waarde van 40 miljard dollar zal vertegenwoordigen.
Op zoek naar e-commerce web development diensten? Neem dan NU contact met ons op!